Enter your keyword

Bakłażanowy Hummus – Miód w Gębie

Bakłażanowy Hummus – Miód w Gębie

Bakłażanowy Hummus – Miód w Gębie

Bakłażanowy Hummus – Miód w Gębie Wegański i bez Glutenu. Uwielbiam bakłażany. Nie ma nic łatwiejszego niż ugrillowanie kilku ulubionych warzyw w tym przypadku bakłażanów i dorzucenie ich do hummusu (pasty z cieciorki).

To takie idealne danie. Po pierwsze dla osób nie lubiących stać przy kuchni, smażyć, siekać i tym podobne. Po drugie dla tych, którzy nie lubią stać przy kuchni dłużej niż pół godziny. Do takich dań potrzebny jest dobry blender i domowy grill. Dzięki temu nie tylko jemy zdrowo, ale nie poświęcamy na to dużo czasu, bo przecież wiekszość z nas nie ma go zbyt wiele. Warzywa zawijamy w papier do pieczenia i kładziemy je na rozgrzany grillu. Nie stoimy nad grillem bo nie musimy warzywa robią się same. Po 10 minutach sprawdzamy. Potem dodajemy wszystkie składniki, wszystko blendujemy i voila!

Hummus jest jednym z najłatwiejszych i najzdrowszych dań, idealny jako obiad z gotowanym ryżem czy kaszą. Świetny jako przekąska z chrupkim chlebkiem, chlebkiem chapati, czy pokrojonymi warzywami typu marchewka, ogórek, pomidor, seler i w domu, i na wynos. Śmiało można zrobić więcej i trzymać w lodówce do trzech dni. Oto moja kolejna propozycja, którą dodaje do mojej humuus’owej kategorii – Bakłażanowy Hummus – Miód w Gębie Wegański i bez Glutenu.

 

img_6161_fotor

PRZEPIS

  • czas do 30 minut
  • trudność łatwe
  • dieta bez mięsa, glutenu/mąki, cukru, nabiału, orzechów, drożdży

SKŁADNIKI

  • 1 puszka cieciorki
  • 2 średnie bakłażany
  • 1 ząbek czosnku
  • sól himalajska lub morska
  • 1/2 łyżeczki kolendry
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • do zdobienia, oliwa z oliwek (extra virgin) i pieprz cayenne, świeża pietruszka

 

PRZYGOTOWANIE

  1. Rozgrzewam grilla. Bakłażany myję, kroję, solę i zawijam w pergamin. Piekę na grillu przez 20 minut. Możesz je upieć w piekarniku jest to zdecydowanie dłuższa opcja. Wtedy nakłuj je widelcem i wstaw do rozgrzanego piekarnika na minimum 40 do 60 minut
  2. Do blendera przekładam cieciorkę, dodaję czosnek, szczyptę soli, kolendrę, kminek i upieczone bakłażany. Wszytko bleduję, aż uzyskam pastę.
  3. Gotową pastę wykładam na talerzyki i posypuję drobno posiekaną pietruszką, oliwą z oliwek, pieprzem cayenne i opcjonalnie kilkoma cieciorkami

Smacznego!

Nie zapomnij podzielić się tymi dobrociami z bliskimi. Sprawisz mi tym ogromną radość.

Oto moja hummus’owa kolekcja:

Hej! Wkładam całe serce w to co robię, a  dzieleniem się pomnażamy dobro, więc uradujesz moje serducho, jak podzielisz się tym wpisem z kimś, kogo znasz, kto by na tym skorzystał! Moim celem jest zawsze pomoc tak wielu osobom, jak tylko mogę, zachęcając je do bardziej świadomego jak i pysznego jedzenia i życia! Ale nie mogę tego zrobić bez Ciebie. Dziękuję Ci! Jesteś wielka!

 Ściskam

Daria x

Related Posts