Enter your keyword

Gucamole Idealne czyli Pasta z Awokado Roślinnie i Pysznie

Gucamole Idealne czyli Pasta z Awokado Roślinnie i Pysznie

Gucamole Idealne czyli Pasta z Awokado Roślinnie i Pysznie

Gucamole Idealne czyli Pasta z Awokado Roślinnie i Pysznie. Guacamole to moja ulubiona letnia przekąska. To przysmak pochodzący z Meksyku przygotowywany z  awokado. Istnieje wiele wariacji tego przepisu, zatem pole manewru smaku jest duże. Od prostego z solą i limonką, poprzez łagodne z  papryką, pomidorami, cebulą i kolendrą – do ostrego z papryczkami chilli. Jak kto lubi.

Awokado to idealny pokarm dla naszego mózgu. Nasz mózg zbudowany jest w 80% z tłuszczów zatem niezbędne i konieczne do jego sprawnego funkcjonowania są dobrej jakości tłuszcze. Te właśnie znajdujące się między innymi w awokado to tłuszcze nienasycone, czyli te dla nas najlepsze. Więcej o tłuszczach poczytasz w moim poście: Ładne ciało robi się w kuchni – Tłuszcze. Gucamole Idealne czyli Pasta z Awokado Roślinnie i Pysznie to idealny pokarm dla mózgu.

Awokado jest także bogactwem witaminy E. Według Dr Amen (książka: Zmień swój mózg zmień swoje życie) awokado jest jednym z głównych pokarmów dla zdrowia mózgu pomagającym zapobiegać chorobie Alzheimera. Owoc ma także pozytywny wpływ na nasze serca, ciśnienie, cukier we krwi, oczy, ciążę, piękną skórę. Dzienna dawka awokado to dzienna dawka zdrowia.

IMG_6023_Fotor

PRZEPIS

  • czas 10 minut
  • trudność łatwe
  • dieta roślinna bez nabiału, mąki/glutenu, orzechów, drożdży, cukru

SKŁADNIKI

  • 2 dojrzałe awokado
  • 1 mała cebula
  • kilka listków świeżej kolendry
  • 1 limonka
  • sól
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 pomidor malinowy

PRZYGOTOWANIE

  1. Szykuję miskę. Awokado kroję na pól i pozbywam się pestki. Łyżką oddzielam awokado od skórki i przekładam do miski
  2. Do przygotowanego awokado kolejno wyciskam sok z limonki i dodaję szczyptę soli. Limonka sprawia, że awokado nie czarnieje
  3. Obieram i drobno kroję cebulę następnie dodaję do miski
  4. Myję i kroję paprykę, kolendrę oraz pomidora. Z pomidora pozbywam się soku i nasionek przed pokrojeniem. Wszystkie drobno pokrojone składniki dodaję do miski z awokado
  5. Na koniec wszystko mieszam i zgniatam widelcem. Można dodać więcej soli lub limonki – wedle gustu

Zamiast chleba i zamiast nachos serwuję z żytnim chrupkim chlebkiem. Chlebek pokroiłam i posypałam oregano i płatkami drożdżowymi. Wybierz opcję, którą lubisz.

Smacznego!

Hej! Wkładam całe serce w to co robię, a  dzieleniem się pomnażamy dobro, więc uradujesz moje serducho, jak podzielisz się tym wpisem z kimś, kogo znasz, kto by na tym skorzystał! Moim celem jest zawsze pomoc tak wielu osobom, jak tylko mogę, zachęcając do bardziej świadomego jak i pysznego jedzenia i życia! Ale nie mogę tego zrobić bez Ciebie. Dziękuję Ci! Jesteś wielka!

 Ściskam

Daria x

 

Related Posts