Komosa Ryżowa z Cieciorką i Warzywami Sałatka Idealna

Komosa Ryżowa z Cieciorką i Warzywami Sałatka Idealna

Komosa Ryżowa z Cieciorką i Warzywami Sałatka Idealna

Dzisiejsza propozycja pełna dobroci to święte ziarno inków, czyli komosa ryżowa (quinoa), cieciorka i pyszne, świeże warzywa. Komosa ryżowa to idealne źródło roślinnego białka dostarczającego wszystkie niezbędne dla ciała aminokwasy.

Cieciorka to strączek o pysznym smaku, a także bardzo dobre źródło białka. Całości temu daniu dopełniają warzywa, co do warzyw i białka to warto wiedzieć, że warzywa też między innymi zawieraja białko. Zatem to nie jest tak, że jak nie jemy mięsa czy produktów odzwierzęcych to nie jemy białka. Oprócz białka mamy  węglowodany, tłuszcze i pełno błonnika zatem to idealna kompozycja dla zdrowia.

 

IMG_5163

PRZEPIS

  • czas 30 minut
  • trudność łatwe
  • dieta bez mięsa, mąki/glutenu, nabiału, drożdzy, orzechów

SKŁADNIKI

  • szklanka komosy
  • puszka cieciorki
  • 1/2 małego brokułu
  • 1 czerwona papryka
  • 1 czerwona cebula
  • świeża mięta
  • świeża bazylia
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • szczypta soli morskiej lub himalajskiej

PRZYGOTOWANIE

  1. Komosę ryżową gotuję (Wsypuję do garnka, zalewam gorącą wodą i gotuję przez 10 minut)
  2. Cebulę obieram i kroje. Myję paprykę, brokuł i kroję na mniejsze kawałki
  3. Rozgrzewam olej na patelni i podsmażam przez kilka minut cebulkę. Dodaje paprykę, brokuł, cieciorkę, szczyptę soli i smażę wszystko przez około 10 minut
  4. Odcedzam ugotowaną komosę ryżową następnie dodaję do smażących się warzyw i wszystko razem mieszam
  5. Na koniec posypuję posiekanymi świeżymi ziołami mięty i bazylii. Skraplam kilkoma kroplami cytryny i oliwy z oliwek
  6. Dla mnie ważne jest aby warzywa smakowały al dente, stąd też ich nigdy długo nie smażę/gotuję/grilluję

Smacznego!

Related Posts