Enter your keyword

Komosa Ryżowa (quinoa) Idealny Obiadowy Zamiennik Ziemniaków

Komosa Ryżowa (quinoa) Idealny Obiadowy Zamiennik Ziemniaków

Komosa Ryżowa (quinoa) Idealny Obiadowy Zamiennik Ziemniaków

Święte zboże inków – roślina o niezwykłych właściwościach odżywczych. Komosa ryżowa może być źródłem pełnowartościowego białka, wielu witamin i minerałów oraz zdrowych tłuszczy. Komosa ryżowa może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego (mięsa), a co więcej nie zawiera tak jak mięso niezdrowych nasyconych kwasów tłuszczowych.  Świetna alternatywa dla „w” ludzi – wegetarian, wegan etc i dla tych, którzy z powodów zdrowotnych lub innych wyborów nie jedzą mięsa. Niezastąpiona dla osób pracujących nad tkanką mięśniową, lub tych będących na jakiejkolwiek diecie. Świetna alternatywa dla ziemniaków, ryżu, makaronu. Zawiera tony błonnika co przyczynia się do hamowania apetytu. Syci na dłużej.

Gdzie kupić

Warzywniak, supermarket, sklepy spożywcze. sklepy ze zdrową żywnością

Jak jeść

Komosę spożywam w podobny sposób jak inne kasze lub ryż. Zwyczajnie gotuję i serwuję z gulaszem warzywnym. No chyba, że lubisz pizze? Bo ja uwielbiam i właśnie pizza na komosowym spodzie jest moim ulubionym przysmakiem lub czekoladowe ciasteczka z komosy ryżowej. Nuta wyobraźni czyni cuda.

IMG_3914_Fotor-1

Ugotowana komosa ryżowa w 100 gramach zawiera

  • Kalorie 120
  • Indeks glikemiczny: 35
  • Ładunek glikemiczny: 18
  • Proteiny 4.40g
  • Węglowodany 21.30g
  • Błonnik 2.8g
  • Tłuszcz 1.92g

Mineraly:

  • Wapno 17mg
  • Żelazo 1.49mg
  • Magnez 64mg
  • Fosfor 152mg
  • Potas 172mg
  • Sód 7mg
  • Cynk 1.09mg

Z pośród wszystkich witamin najwięcej ma

  • E
  • kwas foliowy
  • witamina A
  • witaminy z grupy B ale nie B12

Źródło:

National Nutrient Database for Standard Reference

“Dziel się dobrocią i udostępnij, co dobrego dajemy do nas samych wraca”

Related Posts