Enter your keyword

Spirulina – Tony Białka – A Co Chodzi?

Spirulina – Tony Białka – A Co Chodzi?

Spirulina – Tony Białka – A Co Chodzi?

Łatwo przyswajalne białko

Spirulina to mikroalga o znacznej zawartości rewelacyjnie przyswajalnego białka. Wielu twierdzi, że dużo lepiej przyswajalnego niż w mięsie. Dlatego, że podczas pieczenia czy też gotowania mięsa, białko zostaje zniszczone. Natomiast te w spiruline spożywane jest w stanie surowym.

Cenne właściwości przeciwzapalne

Alga posiada cenne właściwości przeciwzapalne, gdyż jest jednym z najbogatszych źródeł kwasu gama linolenowego GLA (tego samego co zawiera mleko matki). Spirulina zawiera także  żelazo, które dla nas kobiet zawsze jest niezbędne (bo miesięcznie się go dużo pozbywamy podczas menstruacji). Poza tym magnez i zawarte w spirulinie witaminy z grupy B to dla mnie rewelacyjny zastrzyk codziennej energii. Myślę, że niezbędnej każdemu w dzisiejszych czasach.

Cenne składniki odżywcze

Spirulina świetnie się sprawdza jako suplement diety. Obecnie jedzenie spożywane przez człowieka nie jest tak bogate w składniki odżywcze  jak było to  dawniej. Dzieje się tak ze względu na zmianę procesów wytwarzania pożywienia, czyli więcej objętościowo za mniej wartościowo. Jemy więcej, ale niestety odżywiamy nasze ciała zdecydowanie mniej.

Popularna w świecie wegetariańskim wegańskim

Spirulina obecnie cieszy się swoja popularnością szczególnie u osób nie spożywających produktów mięsnych, między innymi wśród wegetarianów czy witarianów. Aczkolwiek, w ostatnim czasie stała się ogólnie popularna. Bardzo cieszy mnie ten fakt, gdyż to oznacza, że stajemy się coraz bardziej uświadomieni w tym co jest dla odżywienia naszego organizmu cenne i istotne.

Chroń wątrobę

Spirulina dzięki różnorodnym składnikom może oddziaływać na komórki wątroby. Specjaliści polecają przyjmowanie spiruliny z suplementem chroniącym wątrobę.

Gdzie kupić

Sklepy ze zdrową żywnością, sklepy internetowe, na przykład organiczna/ekologiczna w bardzo przystępnych cenach na Amazonie

Jak jeść

Kupić w tabletkach i łykać z jedzeniem. Można kupić w wersji proszku i dodawać do owocowych koktajli typu smoothies/shakes. Spirulina ma dość intensywny smak, który mało mi odpowiada, stąd preferuję tą w tabletkach. Proponuję  dokonanie własnego rozeznania, gdyż każdy z nas w czym innym gustuje.

Łyżka stołowa to 7g spiruliny. Właściwości odżywcze w 100g suszonej spiruliny

  • Kalorie 290
  • Indeks glikemiczny: niski
  • Ładunek glikemiczny: niski
  • Proteiny 57.47g
  • Węglowodany 23.90g
  • Błonnik 3,6g
  • Tłuszcz 7.72g

Mineraly:

  • Wapno 120mg
  • Żelazo 28.50mg
  • Magnez 195mg
  • Fosfor 118mg
  • Potas 1363mg
  • Sód 1048mg
  • Cynk 2,00mg

Spośród wszystkich witamin najwięcej ma

  • C 10.01mg
  • B1 (tiamna) 2.380mg
  • B2 (ryboflawina) 3.670mg
  • B3 (niacyna) 12.820mg
  • B6 0,364mg
  • kwas foliowy 94ug
  • witamina A 29ug
  • witamina E 5mg
  • witamina K 25.5mg

Źródło:

National Nutrient Database for Standard Reference

“Dziel się dobrocią i udostępnij, co dobrego dajemy do nas samych wraca”

 

Related Posts