Enter your keyword

Szparagi – Sezonowe Delicje

Szparagi – Sezonowe Delicje

Szparagi – Sezonowe Delicje

Szparagi to skarbnica witamin, są bogatym źródło kwasu foliowego, zatem świetnie sprawdzą się u kobiet starających się o potomstwo. Sezon na szparagi jest w maju, także korzystajcie z tych dobroci właśnie teraz. A ten zapach siusiu jest niestety nieunikniony – do tej pory pamiętam jaka byłam zaskoczona, że to ja! Tak właśnie należę do nielicznej grupy tych wyczuwających te siarkowe rarytasy. Zawsze mam ubaw jak pomyślę o swoim pierwszym szparagowym razie.

Gdzie kupić

Warzywniak, rynek, supermarket

Jak jeść

Szparagi to warzywo godne uwagi. Surowe, gotowane, grillowane, zapiekane – wedle gustu. Idealne jako przystawka, świetne z jajkiem na miękko – dla zwolenników jajek. Pyszne w szparagowej zupie z czosnkowymi grzaneczkami. Idealne w warzywnych koktajlach – raj dla witarianów. Dla mnie to charakterystyczny, prosty, a wykwintny smak wiosny, w połączeniu z oliwą z oliwek, cytryną i szczyptą soli – smak idealny. Nuta wyobraźni czyni cuda. Tu moje przepisy na cytrynowo szparagowe bezglutenowe spaghetti i wiosenna sałatka ze szparagami i batatami.

Właściwości odżywcze w 100 gramach

  • Kalorie 20
  • IG – ineks glikemiczny 15

Minerały

  • Wapno 24mg
  • Żelazo 2.14mg
  • Magnez 14mg
  • Fosfor 52mg
  • Potas 202mg
  • Sód 2mg
  • Cynk 0,54mg

Z pośród wszystkich witamin najwiecej ma witaminy  A, C, K, E, B i kwasu foliowego

Źródło: National Nutrient Database for Standard Reference

“Dziel się dobrocią i udostępnij, co dobrego dajemy do nas samych wraca”

 

Related Posts

  • ZakamarkiCzasu

    Ostatnio gotowałam szparagi, nie wiem czy coś źle zrobiłam ale nie smakowały mi. Muszę spróbować, któryś z Twoich sposobów, może szparagi z jajkiem na miękko 🙂
    pozdrawiam!